Francesco (Clemente)

Francesco (Clemente)

Schizoid Personality Blog

creative blog of a schizoid personality

Music, movies, books, love, inspirations, designs and more

Wednesday, April 14, 2010

Nino Buonocore Scrivimi con traduzione in russo e inglese (English)

a game or a miracle?

(Tomek Setowski painting)

Scrivimi…
Напиши мне
Write to me
quando il vento avrà spogliato gli alberi
когда ветер обнажит деревья
When the wind undresses the trees
gli altri sono andati al cinema
Другие идут в кино
Others go to the cinema
ma tu vuoi restare sola
Но ты хочешь остаться одна.
But you want to stay alone
poca voglia di parlare allora…
В тот момент, когда хочешь немного поговорить...
At the moment when you want to talk a little bit...
Scrivimi…
Напиши мне...
Write to me
servirà a sentirti meno fragile
Чтобы почувствовать себя менее хрупкой
And feel less fragile
quando nella gente troverai
Когда в людях найдешь
When all you find in people is
solamente indifferenza
Только лишь безразличие.
Solely indifference
non ti dimenticare mai di me..
Не забывай обо мне...
Never forget about me...
E se non avrai da dire niente di particolare
И если нечего сказать особо
And if you have not much to say
non ti devi preoccupare
Ты не должна беспокоиться
You don't have to worry
io saprò capire
Я смогу понять
I can understand
a me basta di sapere
Мне достаточно знать
It's enough for me to know
che mi pensi anche un minuto..
Что ты думаешь обо мне хоть иногда ...
That you've been thinking about me even for just a minute
perché io so accontentarmi anche di un semplice saluto
Потому что я буду рад даже простому "привет" ...
Because I do with a single greeting...

ci vuole poco..

хочется...
I want to feel a little bit...
per sentirsi più vicini
Стать немного ближе
Closer (to you)

Scrivimi…
Напиши мне
Write to me
quando il cielo sembrerà più limpido
Когда небо будет казаться светлее
When the sky will seem more transparent to you
le giornate ormai si allungano
А дни станут длиннее
When the days become longer
ma tu non aspettar la sera
Но ты не жди вечера...
But don't wait till the evening arrives...
se hai voglia di cantare
Если появиться желание петь
If you want to sing -
Scrivimi…
Напиши мне
Write to me
anche quando penserai che ti sei innamorata
Даже когда подумаешь, что ты влюблена
Even when you think you are in love
Tu non ti dimenticare mai di me
Ты не забывай меня никогда
Never forget about me
e se non sai come dire
И если не знаешь как сказать,
And if you don't know how to say it
se non trovi le parole
Если не находишь слов
If you can't find the right words
non ti devi preoccupare
Ты не должна беспокоится
You don't have to worry
io saprò capire
Я смогу понять
I can understand
a me basta di sapere
Ведь мне достаточно просто знать
It's enough for me to know
che mi pensi anche un minuto
Что ты обо мне думаешь даже одну минуту
That you think about me at least sometimes
perché io so accontentarmi anche di un semplice saluto
Потому что я буду рад даже простому "привет"
Because I'm happy to hear even a single 'hello'

ci vuole poco..
хочется...
I want to feel a little bit...
per sentirsi più vicini
Стать немного ближе
Closer (to you)




No comments:

Post a Comment